AZ—LOG nabízí řadu řešení, která pomáhají podnikům všech velikostí rychle
dosáhnout lepších výsledků.
Protože naše řešení jsou individuální, každý klient
získá konkrétní návrhy a výsledky. Zde je stručný pohled na některé ze způsobů,
jak jsme pomohli našim klientům.
Klient č. 1 — Národní výrobce s více distribučními
centry
Výzva — Dopravní náklady byly vyšší než prognóza.
Firemní oddělení dopravy potřebovalo asistenci při posuzování problémů
a hledání řešení.
Naše řešení — Provedena srovnávací analýza
aktuálních cen transportů a audit příchozích a odchozích tras. Zhodnocení
správného
využití a formy odchozí dopravy.
Výsledky — Analýza ukázala nevýhodné
transportní sazby v
rámci trhu. Nicméně, rozšířená neodsouhlasená trasa přepravce
zvyšovala čtvrtletní
náklady o 150.000 CZK. Byl realizován interní systém pro správu podnikové dopravy
a firemní oddělení logistiky
začalo monitorovat, měřit a pomocí funkčních nástrojů
včas zjišťovat neshody a odbourávat s nimi spojené vícenáklady.
Klient č. 2 — Distributor spotřebního zboží s
několika divizemi
a distribučními centry
Výzva — Náklady na dopravu rostly spolu s
rychlostí reakcí na zákaznické objednávky a snižováním hmotnosti zásilek.
Prvotní analýza ukázala, že mnoho divizí přepravuje své výrobky stejnému
příjemci ve stejnou dobu, což způsobuje dramatický
nárůst kusových zásilek.
Naše řešení — Definovány modelové vzory dopravy,
které vedly ke studii společného distribučního centra. Vytvořena specifikace
a
požadavky na hlavního společného dopravce a implementován nový společný
distribuční "pool" program.
Výsledky — Snížený počet dopravců a snížení počtu
dodacích míst zákazníkovi za den. Snížené náklady na dopravu o 7,4%
a zároveň
snížení průměrné doby dodání ze 4,1 na 2,2 dne.
Klient č. 3 — Výrobce obalů s více výrobními a
distribučními centry.
Výzva —
Klientské oddělení služeb pro
zákazníky chce začít
poskytovat zákazníkům oznámení o
odhadovaném času příjezdu (ETA)
u
všech objednávek. Neexistuje
žádný systém, jak promítnout
přepravní čas dopravce do
objednávacího cyklu.
Naše řešení — Vytvořena mapa standardů a
služeb a vyhledávací databáze zákazníků klienta doplněná o detaily přepravní
doby
od poboček klienta k jednotlivým zákazníkům. Klienti služby zákazníkům
mohli pohodlně vyhledat standard služeb každého
dopravce a následně
poskytnout přesný údaj ETA.
Výsledky — S rychlejším přístupem k většímu
počtu úplných a přesných informací se na oddělení služeb pro zákazníky
snížila
průměrná délka telefonických hovorů o více než 20 sekund. Celková
spokojenosti zákazníků s poskytovanými službami se zvyšuje
spolu s menším
počtem čekajících na lince.